tirsdag 22. januar 2013

Pangstart på dagen, samboeren fyller år, yuhuu!


Min ekstatiske samboer bråker på kjøkkenet.
- Han slamrer med kopper og kar, misshandler bestikkskuffen og smeller demonstrativt kaffeglasset i benken. Det er jo DAGEN HANS i dag!

 Han fyller 52, og jeg ligger i koma på sofaen under to dyner.
“gramtuleere....”, hvisker jeg.
HÆ? HVA? HVA SIER DU!!!!, roper han.

Klokken er allerede passert 07.00 og hvor er den helvetes muffinsen med lys, og hvorfor har ikke han fått gave på sengen av nystriglet kone og smilende datter?

Joda, fordi det er 18 minus ute og jeg kan styre meg for bursdager etter fylte 50 år. Ikke jeg altså, jeg har mange år igjen til femti, men han...

Godt feiret for 2 år siden, og i tillegg skal vi feire han med brask og bram hos Svigers i morgen.
Opp til Holmenkollen bærer det, for KRAFTIG FORSINKET julefeiring og hans "bursdagsfest".
Vi kan MARKERE dagen synes jeg, men feire er å ta litt hardt i når man har passert 50.
Sushi og et glass vin kanskje, etterfulgt av en middels film?
Men der er vi rett og slett ikke enige, samboeren min og jeg. Han mener at han fortjener en real FEST og en MASSE oppmerksomhet rundt sin flotte person :)

Som nevnt tidligere er han UTLENDING og i tillegg til bursdager feirer de NAVNEDAGER der hvor han kom fra (nå er han også stolt innehaver av et Norsk pass..), og min samboer har 4 navn. Yup, du leste korrekt. FIRE NAVN!
Dvs, 1 bursdag og 4 feiringer til... Legg til hans familie som også har en hel del navn, så skjønner du tegningen...

I mange år lot jeg Svigers & Co dra meg med på alskens kaffeslabberas, men så satte jeg ned foten. Det får være grenser på utagerende festligheter på hverdagene!

Hadde vi ennå feiret noe konkret. En kur mot kreft eller senilitet! Eller noe mindre ambisiøst som en løsning i Midtøsten eller at det siste semi-automatiske håndvåpenet var solgt over disk i USA!
Den er grei. Da orker jeg trekke på meg strømpebusker og skjørt...

Men at du tilfeldigvis heter Eva, Arnold eller Tone, det GIDDER JEG IKKE FEIRE!
Her danser jeg på glattisen igjen. Det handlet altså om samboeren min.

Gratulerer kjære. Nå er det offentlig! Du finner det skriftlig her på bloggen min.
Du er 52 men ser ut som 43, du er sporty, intelligent, ok sexy, flink til å bygge hus og alt mulig annen business, er glad i mat og super med datteren vår. Men ganske dårlig på “the small stuff”. Det blir anger management i bursdagsgave i år, kurset, ikke serien altså :)

Nei altså, gratulerer kjære! Du er FAB og FEMTI.

Still love you....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar