fredag 19. oktober 2012

Betrakter verden horisontalt

Noen ganger er det bare slik.
Du må hale deg opp av sengen (fordi jeg så på Broen til 01.30) med grumsete øyne og i blinde forsøke å finne power knappen på trakteren. Ikke alltid like lett.

Etter gårsdagens viktige møte, har startet Food firma som tar 99,99% av all tiden min, hvor jeg kjente meg særdeles Flettfrid på høye blanke støvletter og insvinget frakk i høstvinden, punkterte jeg sånn i 20- tiden.
Da jeg er utstyrt med litt over middels energi til de rundt meg sin store ergelse (blir LITT intens noen ganger), var jeg fit-for-fight etter en cat-nat på sofaen. Les: 5 minutter.
Jeg rettet byggedokumenter (tilsvar klage) til Fylkesmannen for min utenlandske mann, som snakker perfekt norsk men har noen skriftlige utfordringer, surfet og lastet ned filer til FF (Food firma) og drakk et glass vin. Jepp, på en torsdag. Skrekk og gru folkens!

Så måtte jeg ned på farmen og høste inn noe korn jeg hadde sådd 2 timer tidligere, yup! Hørte jeg  Farmville 2. Flaut, men sant.
- Min niese Ada inviterte meg og jeg kunne ikke si nei syntes jeg (og dyrene er såå søte da..). Så etter at min forrige farm i Farville 1.0 sannsynligvis ble solgt på tvangsauksjon - er jeg tilbake i farm businessen. Hjælp!

Anyhoo...
Jeg ble bare mer og mer våken og til slutt satt jeg der da i 23.30 tiden og var klar for litt svensk/dansk gru. Sara Noren er jo bare nuts! Hva slags nuts vet "vi" ikke ennå men jeg aner at en diagnose snart havner på bordet. Hennes motpart den snille, rolige (nei ikke på svensk) danske kollaga fra den andre siden av broen er heller normal og forsoffen. Foreløbig i allefall. Mulig han også har en mørk fortid.
Broen er superbra synes jeg, amatør anmelder Fraser. Spennende med en riktig Skandinavisk feel (mange engelske ord her ser jeg nå..).
Men, jeg må inrømme at da øynelokkene begynte å glippe litt så SPOLTE jeg. Det er ikke bra. Eller er det serien som blir litt langtekkelig lik midt i hver episode?
Her hjemme kaller vi den følelsen"Baywatch".

CSI Miami har blitt kraftig "baywatchet" i løpet av de siste sesongene. Dvs at de fyller på med lantekkelig filming av en laberatorieassistent som heller rosa gunk oppi reagensrør og stikker disse i maskinner som spytter ut resultater med lysets hastighet. Alt til en funcky technolåt og selvsagt i sterke orange, sjokkrosa og turkise fargetoner.

I allefall. jeg sovnet på sofaen, dro meg opp og fikk datteren på skolen, og siden har jeg sittet her i pysjen og jobbet. Her er det Informal Friday i dag. Pysj uten dusj til 13.30. Så jeg har 6 minutter igjen før alarmen går.

Nei, kom aldri til poenget, jeg gjør sjelden det på Informal Friday, og nå må jeg løpe.
Så ha en riktig hyggelig fredag! Sammen skal vi kanskje se hvorfor SKAVLAN var så kraftig oppgitt over en gjest, og er vi riktig heldige er 'Nytt på Nytt' riktig festlig....

Trenger jeg blogg? Nei. Har jeg noe spennende og viktig å si, neppe. Men et sted skal min indre fjortis få lov til å skinne litt. og det er her. 10 - 4 people.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar