onsdag 24. oktober 2012

Prinsessen på erten, perler og diamanter!

Jeg ELSKER å bo på hotel! Jepp, så overfladisk og grunn er jeg.
TOPP hotel altså, hotel du besøker igjen.
(jeg rømmer altså ikke hjemmefra altfor ofte, men reiser en del med min nye business).

Å få utlevert nøkkelkortet, ta heisen så høyt opp som mulig og så spankulere ned hotelgangen for å finne rommet mitt er spennende.
Det hender selvsagt at jeg blir noe skuffet, men da er jeg flink til å si i fra.
Ved forrige Bangkokbesøk bodde jeg på tre hotel, jeg liker å utforske litt, slik som Gullhår.
Den sengen er for stoor, den sengen er for liten med DEN sengen på mitt delux room eller allerhelst suite LEGGER JEG MEG I!
- Og bestiller room service prompte :)

Ferie for meg er å sitte nydusjet i en giga hotelseng og kanalsurfe mens jeg spiser noe spennende.
Jeg er smertelig klar over at en vildt fremmed sov i samme seng få timer før meg, og at håndklene på badet har tørket hundrevis av nakne kropper før min. Men det bryr jeg meg lite om.
Nå er rommet MITT, i  allfall for et et par dager.

Jeg sjekker alle skap.
- Morgenkåpe med for, check!
- tøffler, check!
- skopussesett, check!
- shampoo, balsam, bodylotion og helst sånn fancy buffer, check!
- neglesett, tannbørste og kam, check!
- vannkoker og 3 sorter kaffe og minst 4 teer, check!
- Champagne, vin og masse brus, check!
- room service mappe, check!
og la oss for all del ikke glemme brevpapir og konvolutter. CHECK!

For det første jeg skal gjøre etter å ha spist min Thai green curry er å skrive brev, for hånd, til min long lost penpal i Timbuktu! Men du kan banne på at resepsjonen ikke har frimerker.... DET har de sjelden tenkt på.

Jeg blir kleptoman på hotel. Gjør ikke du? Hm..hva kan jeg ta med meg hjem?
- Er det fordi vi skal ha maksimalt ut av prisen, at man føler at man har fått en god deal? Eller er det fordi man vil forlenge luksusdrømmen?
- I mitt tilfelle kan jeg si at jeg blir oppriktig glad av å se mine miniflasker med BLISS bodylotion fra W i  skuffen på badet hver morgen. Jeg sparer på småflaskene som jeg sparte på lørdagsgodteriet som barn. Skal jeg på tur vurderer jeg om det er en bra nok båt- eller hyttetur til at jeg kan ta med meg noen flasker. Jeg er skikkelig GNIEN og deler helst ikke. Minnene mine kan du få, men balsamen min får du ALDRI!


Her er en liten samling av mine absolutte favoritthotel,
noen har jeg besøkt mange ganger, andre kun en gang.

W hotel i Hong Kong
JW Marriott Phuket Resort & Spa
Anantara Riverside Spa & resort, Bangkok
Sala Phuket
Nacka Island, Phang Nga bay, Thailand
Gullmarsstrand i Fiskbackskil, Sverige
Grand Lakes, JW & Ritz Carlton i Orlando
Villa Gallici, Aix, Provence
La Luna, Grenada i Karribien
Peter Island, BVI
Sunset Key, Key West
og Jade Mountain, St. Lucia.
Det flotteste stedet jeg har vært noensinne.
Check it out og god onsdag  :)

Klem fra det bortskjemte luksusdyret som gleder seg til Hong Kong i neste uke og et kort opphold på W, mitt absolutte favoritthotel!

Føler meg litt "perler og diamanter, hvor har du gjort av brillene mine Pernille!"

Bildene: utsikten fra "Hang over baren" på toppen av Lebua State Tower i Bangkok.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar