tirsdag 11. desember 2012

Respect, try some!


Ekstrahjelp betyr ikke nødvendigvis ekstra hjelp. Det fikk jeg erfare (enda en gang) i dag da jeg skulle ha en mascara på et semi-lokalt parfymeri. Den eneste personen i butikken i tillegg til meg var en blond (selvsagt?) Bimbo bak et gavebort med allskens fabuløse produkter.

“HÆ? Han sa’kke det LISSOM?, eksklamerte Bimetten med UTESTEMME!
Hallo, førsøkte jeg forsiktig, og fikk HÅNDEN med en utstrakt pekefinger rettet mot meg.
- Er det MULIG! JEG avbrøt 17-åringens SERIØST viktige telefonsamtale fordi jeg ville KJØPE noe.!
Noe så frekt, av meg altså. Kom ikke her og forstyrr meg på jobb LISSOM!

I sjokk ble jeg stående og fikk meg meg resten av den “dype samtalen”. Da det endelig var "min tur" fikk jeg såvidt frem, 'vannfast mascara Lancome' som ble møtt av noen vanvittig tynnplukkede hevede øyebryn. “HÆ?, sa Bimbetten!
- Mener du ÔSCILLATION Intensity, L’EXTRÊME eller VIRTUÔSE black carat, fremsatt i en tone som klart indikerte at jeg var Mascara-amatør.

Så der stod jeg og ble fortalt hvor skapet skulle stå, av en overplukket, megableket, striglet mini-høne (ja, nå er jeg slem). Hørte jeg BIATCH?

Needless to say masjerte jeg resolutt ut av parfymerihelvete og lovet meg selv at jeg skulle ringe SJEFEN senere. MEN, så husket jeg at det er hun som har forsøkt å prakke på meg “New Whipped Cream Light Emulsion Foundation Miracle” og bare kastet inn håndkle. SUKK!

Hva er det med SHOP GIRS? Det virker for meg som om halvparten lever i en slags Truman Show eller tror de har en walk-on på Devil Wears Prada?

- Du er 17 og jobber i butikk, GET REAL!

Hadde jeg hatt butikk hadde det vært visse kriterier for ekstrahjelpen (og jeg ber på forhånd om unnskylding til de jeg vet forsøker å finne skikkelige folk..)

1. Kom presis på jobb!
   Burde ikke være så vanskelig, men jeg vet at mange sliter..

2. Du jobber i butikk og ikke på strøket, DRESS ACCORDINGLY

3. Legg igjen telefonen din hjemme! Du er på JOBB!

4. Vær litt undrende. Hva kan DU gjøre for vedkommende som nettopp gikk over dørterkelen?

5. Gjør MER enn hva som forventes av deg.

6. Ha RESPEKT! For deg selv og andre.

7. Det heter SERVICE-bransjen. Google it!

Hallelulja! Aner en viss moraliserende Oprah eller Dr. Phil tone her... Jeg kjøpte mascaraen online og venter med juleshoppingen til USA. Bortskjemte 17-åringer som drømmer om en plass på Paradise hotell har jeg fått nok av!


Ho ho ho, fra sofakroken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar