tirsdag 13. november 2012

Hvorfor er det greit å være treig..

Det er noe jeg har lurt på lenge, ja helt siden jeg fikk første tilbakemelding i barneskolen om at jeg var "for kjapp". Hvorfor er det greit å være treig? Men ikke ok at man er kjapp?
Vi har et samfunn som er tilrettelagt for treiginger. det starter på barneskolen og blir bare verre.

Det er helt greit for de fleste å si til en litt hyper person som meg at jeg er litt "stressa, kjapp, overenergisk etc" Jeg får syrlige tilbakemelding som begynner med "du som klarer alt.., du har vel fått til MYE i helgen du.." osv. Kritiske tilbakemeldinger om at jeg er litt "mye".

Til det har jeg lyst til å si at det er ikke greit å kritisere meg for at jeg får ting gjort!

La oss ta en titt på DEG. Du som IKKE klarer det. Du som er TREIG.

- Som lover å levere, men alltid må purres på. Du som ALLTID er forsinket til avtaler fordi "barna måtte på do" for tusende gang (barna er 12 og 14 år... litt oppbrukt den der). Du som SITTER I KØ hver gang du skal møte meg, måtte føne håret, slapp opp for bensin, må ta en "rain check".

Det er ikke greit. Få opp farten sier jeg nå. Planlegg LITT bedre!
- Ha respekt for de du jobber med eller skal møte. De som har satt av sin tid til deg og som gleder seg til å se deg. Drikk litt mer kaffe eller få sjekket blodverdiene dine.

Hørt om Redbull? De gir deg VINGER og er laget for sånne som deg.

Så neste gang du vurderer å kritisere en som er noe mer aktiv enn deg så tenk litt. Ta en time-out og spør deg selv. Er hun virkelig så kjapp, eller er det jeg som er TREIG?!

10-4

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!
    Hysterisk morsomt! Jeg har aldri tenkt på det den veien, men skal huske på det til neste gang jeg får beskjed om å roe meg ned..

    Over og ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp! Oss litt grepa jenter vettu, stål i ben i allefall... Armene er det verre med :)

      Slett