søndag 25. november 2012

På høye røde heler gjennom natten...


Jeg er ute av trening. Ingen overraskelse det der tenker du kanskje, men nå snakker jeg ikke om GYM-trening med partytrening. 

Det skjedde igjen i går. 
Jeg hadde ikke lagt frem kjolen, men planlagt antrekket basert på et blikk inn i skapet forrige onsdag, så da jeg trakk kjolen over hodet passet den selvsagt ikke. Den var for kort og for trang, alt var galt på en gang. 

Så der stod jeg tafatt og blek og SKUFFET! 
- Og så begynte en frenestisk kamp mot klokken. Jeg kastet den ene kjolen etter hverandre på sengen, nettopp slik som du ser på Amerikansk film. Det fløt av høyhelte sko og alt ble bare verre og verre...

Min kjære bidro med oppmuntrende ord som, "NEI du MÅ begynne å TRENE!" 
Ikke noe får en jente i partyhumør mer enn tanken på endeløse timer på gymmen for å "få igjen FIGUREN". Jeepers creepers! Jeg innser nå at jeg vandrer inn i ROSABLOGGERNES land! 

I allfall, jeg safet og valgte en tekkelig sort kjole, tredde bena i noen særdeles høye røde lakksko og smurte på med en MASSE sminke. 

When in doubt, MORE MASCARA!

Etter to glass sparkly hos våre venner ble alt så mye bedre og jeg følte meg penere og penere i løpet av kvelden. Merkelig det der! Min attraktivitet sank nok omvendt proposjonalt med kveldens inntak av mat og vin.

Vi hadde det superhyggelig! Vertskapet hadde dekket VAKKERT bord og maten var superb! Jeg ble kjent med flere nye mennesker, som alltid er spennende, og vi endte kvelden dansende på parketten! (Det hører med til historien at jeg falt og pådro meg nok en festskade, 11 cm høye heler er ikke bare enkelt..)
Min kjære DJ'et på WIMP (ELENDIG navn på en musikktjeneste spør du meg...) Så GØY det er med en real fest. Synes ikke dudet også?

-  Å føle seg som 20 igjen, prate om alt og ingenting, å danse og legge seg ALTFOR sent. En timeout fra hverdagen og alt alvoret :) Fnisende og svært så elegante skle vi hjem på glattisen i 3-tiden og følte oss LEVENDE i glasen fra lyktestolpene. 

For oss som velger å bo i nord, i et land hvor 8 måneder av året ligger i mørket, ofte med elendig vær og vind, er det viktig å sette av tid til litt useriøs moro. Tenne alle stearinglys, åpne huset sitt og champagnen, ja invitere til fest. Jeg er ute av trening, men akter å gjøre noe med det. Fremover blir det ennå mere moro og mye mascara :)

10-4

forsøkte meg på en "Hepburn"..

say no more!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar