onsdag 14. november 2012

Takk, den kjolen er 24 år gammel...

Lenge har jeg vært stolt over at jeg har både skjørt og kjoler i skapet mitt som er eldre enn datteren min!
Små sorte og trange grå "business skjørt" som "sikkert snart kommer på moten..!"
- Jesus, skrev jeg "kommer på moten, hjelp"!

Anyhoo... Jeg har ikke et enormt klesskap som min shopaholic samboer, men det lille jeg har er av god kvalitet og trodde jeg inntil i dag, gode snitt.

I dag kjøpte jeg meg ORANGE bukse som jeg tenkte ville passe riktig bra med en sort jakke fra 1995 (!) og en årgangsbluse. Vantro stirret jeg på meg selv i ensemblet og innså kanskje virkelig for første gang at noe er i ferd med å skje med kroppen min. Permanent sett!

Jeg begynner å bli "satt" og er i skrivende øyeblikk helt satt ut i allefall. Det føles ut som om jeg la meg i 1994 og våknet opp i 2012. Shit happens!

- Der stod jeg foran badespeilet og tenkte for meg selv at ja ja, selv med et par tonn sminke (som jeg sjelden bruker), sånne innstramningsstrømpebukser (som jeg aldri har prøvd) og dunkel belysning så har noe skjedd. Alderen har kommet hviskende og krypende, og fordi jeg har ignorert alle varseltrekanter og andre tydelige tegn som tok alderen i dag helt innersvingen på meg!

Jeg har aldri hatt en modell kropp, men i likhet med alle mine venninner har jeg vært sunn, slank og stram overalt. Not anymore!

Plutselig passer ikke kroppen min helt til personligheten min. Jeg er nå en spaltet person. Vi spiller ikke lenger på samme lag. Jeg er blitt en hjerne kroppen min transporterer rundt fra A til Å.

ja, jeg hører kommentarene.. Du er jo frisk og rask (TIL BENS!) og har ingen seriøst alvorlige sykdommer (ENNÅ)!  Og det er jeg enig i. Men jeg vil bare si det med enkle ord.

Leser du dette og er mellom 14 og 40, ta en liten DIGGE DAG og hyll kroppen din!!!

Når du våkner opp i morgen ser du fortsatt ut som deg selv. Du blir ikke plutselig Cameron Diaz, Selena Gomaz eller Taylor Swift. Fakta er at du kommer til å se ut som deg de neste 50 årene. Men det du kan gjøre er å sette litt mer pris på hvordan du ser ut i dag - eller i morgen da.

Jeg har tenkt å legge meg litt tidligere (neste år) og drikke mer vann (universalkuren for det meste) og så skal jeg lese dette som et innlegg fra min 90årige selv. Til helgen skal jeg "digge" det at jeg fortsatt er 175 cm høy, har ikke krympet og at jeg har minimalt med grått hår. - Og at jeg har TENNENE i behold. I allefall nesten..

Men til alle "self loathers" og kritiske pikeøyne sier jeg bare, STOP, du er HELT TOPP!!!

Bare vent til du blir 45 ....


10-4




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar